Wednesday, April 14, 2010

THE BEGINING OF TROUBLEZZZZZZZZZ....

cte nye bermula apble sowg rkn aku (G) yg xprnah msj aku, ttbe msj aku...ktike 2, sdg hot issue aku dan "minah" dikalangan rkn2 skelas aku...G ni pon dlu skelas ngn aku gk...so, aku mmg da agk la die tw psal issue ni...b4 ni, hidup aku xde mslh pon mlainkn mslh "minah"...

suddenly, one day...

G msj aku...die ckp, nk jmpe aku..ade bnde die nk bincang...so...memandang kn aku tgok die pon mcm back up "minah" and "minah" ade ckp yg G ni die da aggp mcm 'papa' die, aku bajet, G ni nk discuss psal "minah" la...mybe nk tw lbh lnjut berkenaan persengketaan aku dan "minah"...or mybe nk mleraikan persengketaan ini...

TETAPI....

tanggal 26hb feb 2010...

aku dibawa ke sbuah tmpt yg agk byk meja, krusi, dan manusia bepakaian serba hitam...aku trs mencari krusi ksong lalu dduk...stelah minta ssuatu pd pkrje di situ, aku berborak dgn G...aku menanti ape yg ingin dibincg kn olehnye...akhirnye........ape yg aku pinta tibe dihdapanku...lalu aku diberi mse utk menikmati ape yg dihdapanku itu...
beberape minit slps aku slesai menikmatinye....tbe2 G membuka 1 fail hitam...lalu menceritakan isi perut fail tersebut...
agk tertarik menarik jgk dgn ape yg diceritakan...
apbile memikirkn ibubapa ku, aku menggagahkn mlutku utk mengiyekan smue pertnyaan G...
wlaupon aku tw psti ade risiko nye nnt...
xmgape...aku berpgg pd 2 prinsip aku:
1) klau ingin kn kjayaan, perlukn pengorbanan.
2) blajar dr ksilapan.

aku berstuju...aku sggup mlakukan ape shje utk mendptkn nye...ats pertologn rkn2 ku, aku dpt jgk...........
smggu.....2 mggu......3 mggu.....tp xnmpk hsilnye...aku smakin fed up...mslh aku mkin bertimbun...mkn xckup...tdo xlena....tp mndi ttap bsah jgk la...
aku menjd kcau...jiwa aku bgaikn brade di antare 2 persimpangan yg perlu aku plih utk menentukn mse dpn aku...
plajaran aku terganggu...ksihatan aku jge trut terganggu...aku terpkse ponteng klas slame 1 mggu akibat ksihatan aku yg terjejas...rupe-rupenye ksihatan sudah tidak memberangsangkn selama 2 mggu...klu dibiarkn...blh m'bawa maut...G msj aku lg...b'tnyekn pkare yg sme sjak aku kluar berdiskusi dgn nye...disaat aku mnerima brita ttg ksihatanku yg blh m'dtgkn maut, die msj aku cm 2 plak...aku nyirap la...akhirnye, aku x di contact lg oleh G hingge skarang...

kini....
aku aman...aku blh fokus pd plajaran aku...tp aku kne cover balik ape yg da t'tinggal slame hampir sbulan lalu...aku xslh kn G...aku tw 2 pmikiran die...rmbut sme hitam, ati len2....aku pon stuju jgk dgn pndpt G...tp wt mse ni, mmg aku xblh mlakukan 2 pkare dlm 1 mse....lbh2 lg ianya m'nentukn hidup mati aku...maruah aku...maruah ibubapaku...mmg aku ingin m'bls jse ibubapaku...tp.....biar lah dgn care ku sndri...yg lbh m'gmbirekn mereka...

p/s: ibubapa x m'hrpkn kite m'bls jse mreka...even kite cbe bls pon, mmg xkn terbls jse2 mreka 2...mreka cme m'hrp kte jd lbh b'jye dr mreka, xmrisaukn mreka...
wang ringgit bkn m'jd hrpn mreka...ttapi, kjayaan yg mreka hrpkn dr kite...
kjayaan 2 xsmestinye dr wang ringgit, asalkn kte always m'gmbirekn ati mreka, menyedekahkn al-fatihah dan yassin kpd mreka, doa2, 2 sudah memadai bg mreka...
tidak derhaka pd mreka, dan membawa nme di belakang nme kite dgn mulia, 2 sume da m'buatkn mreka gmbire....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...