Tuesday, March 15, 2011

DrEamSsSs


yeayh! assalamualaikum anda2 smua.. kembali lg kite dlm rancgn.... (amboi.. da mcm pngacare tv plak) angan2 sume 2..

ye.. topik kite ari ni, adelah impian @ cita-cita @ hasrat @ yg seangkatan dgn nye lah.. smue owg ade impian kn? (ayt klise) aku pon ade jgk.. sgt byk impian dan angan-angan aku sjak dari kcil smpai la da bsar ni..

tiap kali lihat ssuatu yg menarik, aku pon nk jgk try(bkn ssuatu yg x elok ye adik-adik).. hmm2! aku ade byk sgt impian.. klu nk crite, byk sgt la.. adoy.. redundant pnye ayt la (bak kate Maria Elena <-- mke mcm Enasya)

today, i wanna talk about dream (ye2! bile nk stat nye? asik ulg ayt same je) sory.. redundant lg.. skang umr aku da 21.. tgok owg ade bnde ni, aku nk jgk,, ade bnde 2, aku nk jgk.. owg blh wt 2, aku nk jgk,, owg blh wt ni, aku pun nk jgk.. ish! childish tol! aku mmg begitu.. ske mncube, ske cbaran..

dlu mse kcik2, cita-cita nk jd doktor la.. sbb ape?? ade sbb nye.. (cikgu sa'adon, zura pnye cikgu pnye trademark) yase la.. mse kcik2, mama la yg tentukn cita-cita kite kn?? kite ni xtw pe2 lg.. doktor?? ape 2?? yg ske men ting2 2 k2?? hahaha... no3... don't get me wrong..


jd doktor mcm ni??


then, da bsar ckt, mama kate, jd la pramugari.. wah3... aku chantek sgt ke nk jd pramugari ni?? chantek kah?? ala.. cute je.. (prasan sudah..sory, lpe mkn ubt pnahan prasan) tp, impian ni t'bantut b'same2 dgn ktinggian aku. hahaa.. so, xdpt la aku gapai impian yg tggi melangit ni..

x tercpai hasrat mama nk tgok ank nye jd pramugari..


then, da skola mnengah, bru la aku nmpk ape minat aku.. mama pon nmpk minat aku ni m'hale ke kutub mne.. aku minat jd POLIS.. yeayh! mne tumpah nye kuah klau x ke nasi?? kn3?? ayh aku pon polis jgk.. nk wt cm ne..


jd polis, xdpt SARJAN pon, ASP pon jd la..


ok jgk jd cm ni.. cun x?? hehe..


aku ske kawad, aku ske men pistol.. actually, ayh n mama aku ade crite kt aku bahawasanye, mse aku kcik2, mainan aku x mcm budak pmpn len.. such as ank patung, menan masak2.. no3...!

aku xmen bnde2 ni la..


ni?? lg la aku x sentuh!


brg menan aku ade lah pistol, senapang, askar2, krete.. same like boys.. hahaha.. ya la.. da kwn aku mse 2 dak laki je.. jiran aku 2 ade ank sowg, lelaki (aku pgil abg din).. die je la men ngn aku ari2.. so, influence dr situ la kot.. hahaha... now, xde da jmpe die.. last jmpe die mse fmily dowg dtg uma aku kt kuantan.. (ok.. ni nnt aku wt entry len crite psal die k)


ayh aku blikn ni der..


berbalik pd topik.. aku join kadet polis kt skola sjak dr form 1.. haha.. aku da pnah kawad, da pnah pgg n gune M16. (psal ni pon aku akn wt entry jgk ats permintaan abah kesygn aku)


nmpk x aku kt ne??



byk kenangan manis tercipta..


2 sume cita-cita.. skarang, aku da pon menjejakkan kaki ke universiti (ayt skema).. aku blaja ape yg ptot aku blaja di sini.. dan aku nmpk minat aku dlm bidang ni ke arah ktub mne..

aku lbh cenderung t'hdap design2.. so, blh x aku ckp yg cita-cita aku skg ni 'software designer'?? blh la.. blh la.. (gedik sgt!) maklom la.. b4 ni mse kt skola teknik, aku sgt2 minat sbjek LK (Lukisan Kejuruteraan) dpt A2 SPM tw.. hahaha... (bgge sgt pdhal bkn A1)


LK board.. miss u..


lukisan kejuruteraan..


aku nk amk kos seni reka, tp x dpt plak.. xpe la.. ade hikmahnye..

skang, aku ade byk sgt hjat.. mcm2.. nk jd insan serba boleh (knon la)..

  • AKU NAK PANDAI MAIN GITAR
agk2 npe aku tbe2 ade hasrat sebegini (????) sbnrnye, dr dlu lg aku nk men gitar.. tp xreti.. xde owg nk ajr aku.. jari aku pendek (kecewa). tp btul ke owg jari pendek xbleh men gitar?? nope! dimane ade jln, disitu ade lebuhraye utara selatan (ops! tbe2)..


chaiyok!


aku nk pkwe yg pndai men gitar.. but.... cik batman xreti.. so, aku la yg kne b'usaha utk men gitar.. aku xnk pkse die wt ssuatu yg die x ske..

aku tgok spupu2 aku pndai men gitar.. (jles) then, bru2 ni, aku ade tgok vdeo najwalatif.. die sgt hebat men gitar.. bru 15 thn kot... da mcm pro la..

tgok vdeo die, wt ati aku m'buak2 nk blaja gitar.. aku xkire.. cuti sem ni, akn aku abs kn mse dgn blaja men gitar.. aku akn berusaha!

  • AKU NAK JADI BLOGGER YANG DI 'FOLLOW' RAMAI
aku tgok rmai blogger2.. aku pon nk jd blogger.. tp aku xsehebat dowg.. aku xbyk sgt idea mcm dowg utk wt entry.. aku hnye crite psal ati aku, ape aku alami, ape aku rase.. yela.. da nme pon blog ni nme die i..me..my..mine.. so, all about me, myself n i..


sory dik.. akk pjm gmbr k.. huhu..


aku ade tgok 1 blogger ni... HarisKaito dak umr 14thn, skola kt ganu, bru 2 bln ceburi bidang blogger ni.. tp, follower die da seratus lbh.. HEBAT!! tahniah! aku yg da wt blog stahun lbh ni pon lom ade rmai follower cm die.. (jampi ape kau gune ha?? hehehe..)

  • AKU NAK ADA MOTO LC 135 SENDIRIK!
wanna know y aku nk sgt2 LC 135?? cik batman pnye psal la ni.. die wt aku jles.. bru2 ni die bli LC.. wah!! bikin wa jles ma.. aku nk jgk!! membara2 rse nk ni tw x.. ish! gram tol aku.. LC aku minat lak 2.. xpe2.. tggu la ye cik batman (mke xpuas ati)


bnci cik batman (gedik)


  • AKU NAK ADA KERETA SENDIRI
da cik batman da ad mto, aku nk eksen ngn die plak.. aku nk krete.. xdpt wira pon, dpt toyota harrier jd r..

krete idaman


sbb ape aku minat harrier ni?? sbnrnye, aku ade tumpg krete Maryam Sakinah thn lps.. luas seyh!! klu krete yase, duk kt blakg 4 owg, da himpit2 kn?? tp, istimewa nye harrier ni yg wt aku t'tarik, duk 4 owg kt blakag pon, lek je.. sdp je..

  • AKU NAK JADI PENULIS LIRIK (???)
reason np aku nk jd penulis lirik ni?? sbb aku dikelilingi oleh artis2.. hahahahaha..(ktawe besar)

ye la.. spupu aku ade band sndri.. Monsoon Band nme nye.. spupu aku Azizan 'Afi..


three of them..


'abg' aku plak.. Mohamad Syukri dr band Tree Peace.. die yg ngaku aku ni adik die ey.. pdhal xde talian hyat mahupon darah lgsg antare kami.. (die ni geng cik batman kt Serom 5)

so, aku sbgai owg t'dkt mereka, nk jgk m'nyumbang ape2 yg ptot utk dowg.. huhu... dgn bakat seni dan sastera yg aku ade, aku nk wt lirik utk dowg..

i hope, i can achieve all my dreams n my dreams come true~ lalalalaa~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...